Escape Cupe - Original

اسکیپ روم - اتاق فرار

Escape Cupe - Original

اسکیپ روم - اتاق فرار

هدیه ایرانسل و همراه اول به خبرنگاران

هدیه ایرانسل و همراه اول به خبرنگاران

امسال با از دست دادن دو دوست عزیز خبرنگار گذشت دکه در یک حادثه ی تصادف گذشت و تلنگری به در زمینه ی شغل شریف خبرنگاری زده شد چرا که خیلی اوقات این شغل بی اهمیت جلوه میکرد اما امروزه متوجه شدیم علاوه بر خطرهایی که این عزیزان را تهدید میکند چقدر در آگاهی رساندن به ما موثر هستند و اگر آنها نبودند ما در زمینه ی اطلاعات بسیار عقب بودیم  

شرکت ایرانسل نیز به عنوان دومین اپراتور در کشور، ضمن حمایت از جامعه رسانه ای به عنوان رکن چهارم دموکراسی، هدیه ویژه ای برای خبرنگاران ایرانسلی در نظر گرفته است.

همراه اول، به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور کشور، به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و همچنین بیست و هفتمین سالروز عرضه نخستین سیم کارت توسط این اپراتور در ایران؛ هدیه ویژه ای را برای خبرنگاران تدارک دیده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران یا همراه اول، در 19 مرداد ماه سال 1373 با واگذاری 4 سیم کارت همراه اول به نهاد ریاست جمهوری، عرضه رسمی سیم کارت را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، همواره با ارائه طرح های خاص و متنوع حضوری پررنگ در کنار مشترکین داشته است.

اداره کل شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد : همراه اول، بسته اینترنت ویژه یک ساله با حجم 200 گیگابایت را برای کلیه خبرنگارانی که اسامی آنها از طریق معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی( مرجع رسمی پیگیری امور مربوط به خبرنگاران و روزنامه نگاران ) ارسال شود، فعال می سازد و پیامک فعالسازی از سوی اپراتور برایشان ارسال می شود.

در همین راستا روابط عمومی ایرانسل اعلام کرده است: به پاس زحمات جامعه خبرنگاری و تقدیر از تلاش های آنان، بسته اینترنت هدیه یک ساله، با حجم 200 گیگابایت، برای تمام خبرنگاران فهرست ارسالی سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال می شود.


منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





دلیل محبوبیت سیم کارت های 912

همانطور که میدانید پای تجملات به بازار سیم کارت نیز باز شده است به شکلی که سیم کارت ها می توانند عاملی برای فخرفروشی باشند و معیارهایی هست که اگر با آنان آشنا باشید میتوانید متوجه شوید سیم کارت همکار رفیق  و یا هر شخص دیگری به چه اندازه قیمت دارد 

 از همان آغاز تا کنون، سیم کارت های همراه اول، محبوب ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در کشور هستند.

 سیر تا پیاز سیم کارت های همراه اول

 

سیم کارت 912 مربوط به شهر تهران می باشد ولی در سطح کشور، اکثر کسانی که قصد انجام کارهای تجاری را دارند از این سیم کارت استفاده می کنند. با توجه به این که اولین عامل ارتباطی بین افراد شماره تلفن است که در صورت معتبر بودن، جایگاه اجتماعی فرد را بالا میبرد، افراد مهم جامعه مانند پزشکان ، وکلا، مدیران شرکت های بزرگ و ....  که به برند شدن نیاز دارند، از این سیم کارت استفاده می کنند.

به اولین رقم بعد از پیش شماره کد سیم کارت گفته می شود. پیش شماره 912 دارای کدهای 0 تا 9 می باشد. این شماره ها که از نظر آنتن دهی و نحوه عملکرد تفاوتی باهم ندارند، دارای قیمت های متفاوتی در بازار سرمایه هستند.

 

سیم کارت های کد 1 همراه اول، از ارزش مالی و اعتباری بالاتری نسبت به بقیه کدها برخوردارند. این سیم کارت ها که همیشه بازار بسیار خوبی دارند، نشان اعتبار اجتماعی یوده و معمولا مدیران شرکت های بزرگ و افراد صاحب نام از مشتری های اصلی این سیم کارت ها محسوب می شوند. علاوه بر این بسیاری از شرکت ها نیز برای برندینگ به دنبال شماره های این کد هستند.

از اوایل سال 93 سیم کارت هایی با کد صفر به بازار آمد. تنوع شماره و قیمت مناسب تر، شماره های این خطوط که قدمت زیادی ندارد را به یک انتخاب هوشمندانه برای خریداران تبدیل کرده است. ضمن این که امکان پیدا کردن شماره صفر و یا رند در این سیم کارت نسبت به بقیه بیشتر می باشد.

 

 سیم کارت کد 2 که نسبت به کد 1 قیمت مناسب تری دارد، به علت تکرار حرف 2 ( 09122) برای تبلیغات مناسب بوده و برای اعتبار بخشیدن به کارهای برندینگ از استقبال بالای صاحبان کسب و کار برخوردار است.

 

 سیم کارت کد 3، به علت قیمت پایین تر نسبت به کد 1 و 2 برای کسب و کارهای جدید و نوپا مناسب تر می باشد. چرا که علاوه بر قیمت تقریبا با صرفه ؛ می توانید سیم کارت صفر این کد را نیز در نمایندگیهای معتبر پیدا کنید.

در 26 اسفند 92، سیم کارت های همراه اول با پیش شماره 9 به بازار آمد، این سیم کارت ها که قدمت زیادی نداشته از تنوع بالایی برخوردار است و قیمت ارزان آنها قدرت انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران قرار می دهد. ضمنا، پیدا کردن شماره رند یا صفر در این کد بسیار آسان تر می باشد.

 


تاریخچه سیم کارت 912

 

سیم کارت دائمی 912 یک سیم کارت دائمی و متعلق به اپراتور همراه اول می باشد. اپراتور همراه اول به عنوان اولین و قدیمی ترین فناوری گوشی همراه در کشور ، در مرداد ماه سال 1373 با واگذاری 4 سیم کارت به ریاست جمهوری به طور رسمی عرضه سیم کارت در ایران و البته فقط در شهر تهران را آغاز کرد.

شماره 09112110000 اولین شماره واگذاری شده در تهران بود که بعدها با تغییر پیش شماره 0911 به 0912 این شماره به 0912111000 تغییر پیدا کرد.

در ابتدا، همراه اول سیم کارتهای دائمی با پیش شماره 0912111 را به اشخاص عادی و 0912112 به دولت مردان و نهادهای مهم کشوری ( قوه قضائیه، بیت رهبری) واگذار کرد.

فراخوان اولیه ثبت نام سیم کارت های همراه اول، در تیر ماه سال 1372 با استقبال زیادی مواجه نشد و روند ثبت نام ماه ها طول کشید. به طوری که بالاخره تا سال 1374 با بازاریابی و تبلیغات و طرح های تشویقی؛ جمعا 9 هزارو 947 نفر برای دریافت سیم کارت ثبت نام کردند و در شهریور همان سال واگذاری ها صورت پذیرفت.

با گذشت زمان و تغییر باور عمومی نسبت به این وسیله، کسانی که در اولین دوره فراخوان برای ثبت نام سیم کارت، توانسته بودند به این کالای لوکس دسترسی پیدا کنند، سود خوبی به جیب زدند. به همین خاطر صف های طولانی در مقابل مراکز مخابراتی برای ثبت نام سیم کارت، باعث افزایش قیمت سیم کارت گردید. از آن زمان تا کنون، این چرخه به صورت های مختلف ادامه دارد و سیم کارت های همراه اول همواره به عنوان سرمایه محسوب می شوند. اکنون که بیش از ربع قرن، از آن روزها می گذرد، این شماره ها هم از نظر قدمت و هم از نظر ارزش ریالی از اهمیت خاصی برخوردارند.

 

قیمت های نجومی سیم کارت  همراه اول

 

با توجه به محدودیت عرضه و تقاضای بالا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا، قیمت سیم کارت در بازار همواره نوسان داشته است. نوسان قیمت سیم کارت فقط به خاطر قدمت و کد سیم کارت نیست و رند بودن شماره ها در ارزش گذاری آنها نقش اساسی دارد.

سیم کارت  همراه اول، همواره از استقبال خوبی در بازار برخوردار بوده و به سرعت به فروش میرسند، ولی در این بین شماره هایی هستند که اکثر مردم قدرت خرید آنها را نداشته و از قیمت های نجومی برخوردارند.

در ابتدا فروش سیم کارت از طریق ثبت نام و تایید هویت صورت می گرفته است و شماره های رند و غیر رند با قیمت یکسان و به شکل منظم و بر اساس فیش واگذار می شد. بعد از واگذاری ها؛ کسانی که بر اساس شانس، شماره رند نصیبشان شده بود ، با مبالغ گزاف نسبت به فروش این سیم کارت ها اقدام کردند. رفته رفته با گذشت زمان و شروع بازار سیاه سیم کارت و قیمت های نجومی؛ مخابرات تصمیم می گیرد تا با راه اندازی سامانه هایی، جلوی این کار را بگیرد. به همین خاطر از سال 93 ، اپراتور همراه اول شماره های رند را به مزایده می گذارد.

این سیم کارت ها را که بیشتر، برندها یا مشتریان لاکچری برای هدیه دادن خریداری می کنند، گاها با قیمت هایی بسیار بالاتر از نرخ رایج به فروش می رسند. سیم کارت رند تاریخ تولد، سیم کارت های رند حروفی (حروف اسم یک عدد خاص را ایجاد می کند) رند پله ای از اول یا آخر و یا رند آیینه ای(یک یا دو رقم غیر تکراری در ارقام وسط مثل 4445444) از این دست هستند.

با توجه به آنچه که بیان شد، بازار خرید و فروش سیم کارت در بین مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه روش رایجی بوده و هست. هرچند که اپراتور همراه اول تلاشهایی برای کنترل بازار انجام داده است، ولی نوسانات نرخ ارز و عدم توازن بین عرضه و تقاضا همواره از عوامل موثر بر افزایش قیمت سیم کارت های همراه اول می باشند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



کدام گوشی های سامسونگ بلا استفاده می شوند؟

کدام گوشی های سامسونگ بلا استفاده می شوند؟

خبر اینکه گوشی هوشمند شما در این شرایط اقتصادی دچار خرابی و نقص شود بسیار دردناک است چراکه در مرحله اول تعویض گوشی و خرید یک گوشی هوشمند جدید هزینه ی بالایی را به دوش افراد میگذارد و از طرفی اگر ایراد و خرابی با تعمیر حل شود تعمیرات نیز هزینه ای کمی ندار مخصوصا اگر نیاز به تعویض قطعه شود اما از تمامی این موارد بدتر آن است که بشنویم که گوشی هوشمندمان که تمامی مراقبت های لازم را از آن انجام دادیم از کار افتاده شود اتفاقی که برای یک سزی از گوشی های اندروید رخ داده است با ما تا انتهای خبر همراه باشید

همانطور که می دانید، سیستم عامل اندروید غالب ترین سیستم عامل در جهان بوده و بیش از 86 درصد سهم بازار تلفن هوشمند، متعلق به این سیستم عامل می باشد. سیستم عاملی که گسترش آن با  کمپانی گوگل، غول دنیای دیجیتال؛  می باشد و بسیاری از امکانات  این سیستم عامل مانند جی میل، یوتیوب، ارتباط با فروشگاه های نرم افزاری، استفاده از نقشه ها و.... با سرویس های گوگل کار می کند .

چند روز پیش کمپانی گوگل به طور رسمی اعلام کرد که پشتیبانی خود از برخی نسخه های قدیمی اندروید 2.3.7 )   Gingerbread ) را ادامه نخواهد داد. در صورت عدم پشتیبانی گوگل از این سرویسها،  بعد از تاریخ  27 سپتامبر ( 5 مهرماه)، این سیستم عامل بر روی گوشی های قدیمی اجرا نمی شود و کاربر با پیغام " ورود اشتباه نام کاربری و رمز عبور " مواجه می شود.

هدف اصلی گوگل از این کار، پایان دادن به دغدغه های امنیتی نسخه های قدیمی اعلام شده است.  تصمیمی که شاید در نگاه اول؛ آسیب زیادی به صاحبان گوشیهای قدیمی اندروید بزند؛ ولی آنچه که مسلم است این امر در طولانی مدت امنیت کلی سیستم و برنامه های مربوط به آن را ارتقا می بخشد.

با توجه به این که  بیشترین گوشی ها و تبلتهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، متعلق به شرکت سامسونگ می باشد، اگر به دلایل مختلف، امکان خرید گوشی جدید را ندارید؛ توصیه می شود از رام های غیررسمی با نسخه اندروید بالاتر ، مثلا نسخه اندروید 4 استفاده کنید.

اگر از محصولاتی مانند : Galaxy S, Galaxy 3,Galaxy 5,Galaxy Epic 4G, Galaxy Mini,

 Galaxy Pop, Galaxy M PrO, Galaxy Y Pro,Galaxy S II, Galaxy Tab   استفاده می کنید؛ بهتر است برای این که دچار مشکل نشوید، یا به دنبال ارتقای سیستم عامل گوشی هوشمند خود باشید یا گوشی جدیدی خریداری کنید.

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

       

هر آنچه باید درباره سیم کارت بدانیم

هر آنچه باید درباره سیم کارت بدانیم


به جز کودکان و برخی از سالمندان دیگر کمتر کسی پیدا میشود که سیم کارت نداشته باشد چراکه جدا از بحث برقراری تماس بسیاری دیگر از کارها از طریق سیم کارت انجام میشود همچنین اینترنت سیم کارت نیز یکی از پرسرعت ترین سیم کارت های موجود در کشور ایران است بنابراین با ما تا انتهای خبر همراه باشید تا شما را با سیر تا پیاز این سیم کارت ها  آشنا کنیم



 


 هزینه سیم کارت:


 


هزینه ای که اپراتورهای فروش برای سیم کارت هایشان تعیین می کنند متغیر بوده و این تفاوت به شماره آن خط وابسته است به عنوان مثال حداکثر هزینه ای که برای یک سیم کارت معمولی اعتباری تعیین شده است 20 هزار تومان بوده و برای یک سیم کارت دائمی با شماره های معمولی 120 هزار تومان قیمت گذاری شده است. مخابرات علاوه بر هزینه ای که بابت سیم کارت دریافت می کند، از افرادی که متقاضی سیم کارت های دائمی هستند مبلغ 36 هزار تومان بابت تضمین پرداخت دریافت می نماید.


با توجه به مصوبات سازمان کمیسیون مقررات ارتباطات، اپراتورها فروش خط های رند و ویژه دائمی خود را با قیمت بالاتر و به صورت مزایده ای می توانند بفروشند.


افزایش سقف قطع میان دوره:


 


چنانچه مشترکین دائمی بخواهند سقف اعتبار میان دوره ای خود را افزایش دهند که از یک سری خدمات و اعتبارات بیشتر بهره مند شوند، باید مبلغی را پرداخت کنند.


این خدمات در زمان استفاده از رومینگ به هنگام سفر خارجه بسیار به کار می آید. برای استفاده از این خدمات در هر اپراتوری می توانید کد #117*10*را شماره گیری کنید.


تهیه سیم کارت و فعال سازی آن:


 


هنگام خرید سیم کارت برای فعال سازی آن از طریق ارسال رمز یکبار مصرف (OTP) که برای سیم کارت های قبلی خریداری شده و ثبت شده امکان پذیر است.


 هنگامی که شخص سیم کارت اولی باشد، می تواند با دادن شماره معرف به متصدی فروش سیم کارت این رمز یک بار مصرف را از طریق پیامک به شماره فرد معرف دریافت کند و اقدام به فعالسازی سیم کارت نماید.


به چه سیم کارتی فعال می گویند؟ سیم کارتی که فرد بتواند در شبکه تلفن همراه خدمات را دریافت کرده و از طریق مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امتیاز آن سیم کارت سلب نشده باشد.


 



 

تعداد سیم کارت هایی که می توان خرید:


 


تعداد سیم کارت هایی که اشخاص حقیقی بر اساس مقررات تعیین شده در تمامی اپراتور ها می توانند خرید کنند 10 سیم کارت فعال می باشد.


افراد و اتباع غیر ایرانی نیز می تواند حداکثر سه سیم کارت فعال از همه اپراتورها داشته باشند اما به شرط داشتن مدارک هویتی معتبر نظیر کارت پناهندگی، گذرنامه، کارت هویت، کارت اقامت و کارت سبز که بتوان آن ها را احراز هویت نمود.


این محدودیت ها برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.


 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت‌ها:


 


 اشخاص برای اطلاع از تعداد سیم کارت های ثبت شده باید از طریق سیم کارت فعالی که در دست دارند کدملی خود را به شماره 3000150 ارسال نمایند ویا از طریق سایت www.cra.ir به قسمت منو حقوق کاربران رفته و گزینه استعلام سرویس های مشترکین از سیم کارت هایی که به نام وی ثبت شده باخبر می شوند. همچنین از طریق اپلیکیشن های مربوط به اپراتور ها می توانید از سیم کارت هایی که به نام شما است با خبر شوید.

 

مسئولیت‌های مالک سیمکارت:


 


تمام مسئولیت هایی که برای یک خط تلفن بر عهده مالک سیم کارت است. برای پیامک های تبلیغاتی نباید از سیم کارت شخصی استفاده شود که در صورت استفاده از این سرویس با سیم کارت شخصی باعث مسدود شدن ارسال پیامک و قطعی سیم کارت می شود.


 

پرداخت کارکرد تلفن همراه:


 


مشترک می توانند در زمانی که برای سیم کارت ثبت نام می کنند یک مبلغی را به عنوان سپرده برای دریافت اشتراک خدماتی خود به هرکدام از اپراتورهایی که در آن ثبت نام کرده اند بپردازند.


همچنین می تواند وجهی را به به عنوان تضمین پیش پرداخت کند تا حد نصاب کارکرد خود را برای اینکه از قطعی تلفن جلوگیر نماید، بیشتر کند.


مشترکین می توانند خط تلفن را به سه نحو خریداری کنند:


1-پس پرداخت (دائمی) بدون مبلغ سپرده تضمین پرداخت


2-پس پرداخت دارای مبلغ سپرده


3-پس پرداخت دارای تضمین پرداخت.


زمانی که مشترکین نحوه پس پرداخت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت را انتخاب می کند، فقط هزینه مالیات، اتصال و عوارض را پرداخت می کند.


اگر مشترکین در زمان ثبت نام پس پرداخت (دائمی) دارای مبلغ سپرده را انتخاب کند، باید علاوه بر هزینه مالیات و عوارض و اتصال، مبلغ سپرده را نیز پرداخت کند.


در نهایت در صورت انتخاب پس پرداخت (دائمی) دارای تضمین پرداخت، مشترکین باید به اضافه اینکه مبلغ اتصال، مالیات و عوارض را می پردازند، یک مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت را هم به اپراتور بپردازند.


برای پرداخت بدهی های مشترکین اپراتور باید وضعیت بدهی مشترکین خود را از طریق صورت حساب هایی که برای آنها ارسال می کنند، مشترکان را از بدهی هایشان از این طریق آگاه کنند؛ که این از وظایف اپراتورهای تلفن همراه می باشد. همچنین مشترکین حداکثر 15 روز فرصت دارند تا این بدهی را پرداخت کنند.


حدنصاب کارکرد به معنای حداکثر مبلغی است که میزان کارکرد خط تلفن همراه پس پرداخت را کنترل می کند و میزان آن 80 درصد مبلغ تضمین پرداختی است که مشترک پرداخت نموده است.


نحوه برخورد دارنده پروانه با مشترکان بدهکار دائمی


در خطوطی که پس پرداخت بدون سپرده و تضمین پرداخت هستند حد نصاب کارکرد خط تلفن همراه 30 هزارتومان است؛ اما در خطوط پس پرداخت با سپرده یا تضمین، 80 درصد مقدار سپرده و یا تضمین را به عنوان حد نصاب در نظر می گیرند.


هنگامی که خط پس پرداخت بدون سپرده به 80 درصد حد نصاب کارکرد برسد باید به مشترکین اطلاع رسانی شود و به آنها حداقل 24 ساعت مهلت پرداخت داد. هنگامی که این میزان به 100 درصد برسد اپراتور می تواند فرایند قطع خطوط تلفن را برای مشترکان بدهکار اقدام نمایند. ولی اگر این به حد نصاب 100 درصد نرسد افراد می تواند تا قبل از پایان مهلتی که تعیین شده این مبلغ را پرداخت کنند.


اگر در خطوط پس پرداخت دارای سپرده یا تضمین پرداخت میزان به حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه باید مدت زمان حداقل 72 ساعت را در زمان اطلاع رسانی جهت پرداخت کارکرد را تعیین کند، هنگامی که کارکرد به 100 درصد برسد اپراتور میتواند نسبت به قطع خدمات و خط تلفن همراه مشترک بدهکار اقدام نماید. در صورتی که پس از اطلاع رسانی، کارکرد این خط به ۱۰۰ درصد حد نصاب نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان مهلت تعیین شده، مبلغ کارکرد خود را پرداخت کند.


این اپراتورهای تلفن همراه باید بازه های زمانی حداقل یک ماهه را برای صورت حساب مشترکین صادر کنند.


هنگامی که مهلت پرداخت بدهی به پایان می رسد اپراتور می تواند خط مشترک بدهکار را به مدت دو هفته به صورت یک طرفه دربیاورد.


هنگامی که مشترکین به اطلاع رسانی اپراتور و اخطارهای کتبی و مهلتی که به مدت یک سال به آن ها داده شده است توجه نکنند و نسبت به پرداخت بدهی خود بی تفاوت باشند دارنده پروانه اجازه دارد که خط تلفن این مشترکین را به صورت کامل تخلیه کرده و امتیاز آنها را سلب نماید.


 

تبصره:


 


۱-اپراتوری که پروانه دارد می تواند با شخصیت حقوقی غیر دولتی که 10 سال فعال است خطوط تلفن را با مهلت دو ساله برای مالک حفظ نماید و اگر این مهلت به پایان رسید و مشترک مراجعه کرد مقدار مبلغ بدهی را از اشتراکش کم کند و بقیه را به وی بازگرداند.


2- در زمانی که خط تلفن رند به مزایده می رسد و مشترک با پرداخت هزینه های اضافی مالک آن می شود، اپراتور باید به علاوه یک مهلت یک ساله ای که تعیین شده است، این خط را به مدت دوسال در مالکیت مشترک نگه دارد و زمانی که مشترک با گذشت زمان این بدهی را پرداخت نکرد، اپراتور می تواند با کمک کارشناس دادگستری و قیمتی که تعیین می کند این خط را دوباره به وسیله مزایده به فروش برساند و پس از تهاتر بدهی مشترک باقی مبلغ خط را به وی بازگرداند.


 

مقررات عمومی:


 


۱ –هنگامی که بدهی مشترک به مهلت قطع خط برسد دارنده پروانه نمی تواند خطوط دیگر این مشترک را قطع نماید و یا به خاطر تاخیر در پرداخت بدهی نمی توانند از وی خسارت بگیرند.


 ۲ هنگامی که مشترک قبل از تخلیه خط و جمع آوری آن بدهی را پرداخت کند این اپراتور باید خط مشترک را حفظ نماید.


۳ براساس تعرفه های وضع شده زمانی که مشترک اقدام به پرداخت بدهی قبل از جمع آوری و تخلیه خط تلفن کند، اپراتورها می توانند برای وصل مجدد این هزینه را براساس تعرفه های تعریف شده دریافت نمایند.


۴ – هنگامی که خط مشتری تخلیه و جمع آوری میشود او باید نسبت به درخواست جدیدی برای دریافت خط به اپراتور اقدام نماید و هزینه اتصال و خرید یک سیم کارت جدید را پرداخت کند.


 ۵ اپراتور یا دارنده پروانه باید نسبت به قرارداد تنظیم شده بین خود و مشترکش مسئول باشد و تمامی موارد را رعایت کند و اگر این قرارداد نیاز به اصلاح دارد، آن را با هماهنگی مشترکش اصلاح نماید.


۶ –اپراتورها باید مشترکین خود را نسبت به نحوه عملکردشان و حق و حقوقی که دارند آگاه سازند


فرایند قطع یکطرفه: به این نحو است که مشترک فقط قادر به دریافت پیامک و تماس می باشد و امکان برقراری تماس با هر خطی به غیر از خطوط اضطراری برای وی وجود نخواهد داشت.


فرایند قطع دوطرفه: مشترک به غیر از برقراری تماس با خطوط اضطراری نمی تواند هیچ تماسی برقرار کند یا دریافت نماید.


فرایند سلب امتیاز: در این قسمت مشترک حق امتیاز استفاده از شماره اش سلب شده و مجوز حضور وی در شبکه لغو خواهد شد و در نهایت اپراتور ها می توانند این شماره را به اشخاص دیگری واگذار نمایند.


روش‌های مختلف اطلاع رسانی به مشترک: اپراتورهای همراه باید با استفاده از وسایل مختلف ارتباطی مانند افزایش یا کاهش اعتبار، میزان اعتباری که باقی مانده و وضعیت اعتبار و همچنین قطع دوطرفه یا یک طرفه بودن به مشترکین خود اطلاع دهند که این کار را باید بدون دریافت هزینه ای انجام دهند. ا


 

مقررات استفاده از سیم کارت اعتباری:


 


زمانی اجازه حضور مشترک در داخل شبکه و استفاده از خدمات داده می شود که او ثبت نام کرده باشد.


هنگامی که اعتبار مشترک به پایان می رسد، اپراتور باید نسبت به اطلاع رسانی قطع یک طرفه شماره مشتری اقدام نماید.


 

هنگامی که مشترک تراکنشی در یک بازه سه ماهه نداشت:


 


الف) اگر مشترک سه ماه فعالیت و تراکنش نداشت اپراتور یا دارنده پروانه می تواند زمانی که خط دارای اعتبار بود، ابتدا اطلاع رسانی کرده و سپس به ازای هر یک ماه حداکثر 20 دقیقه مکالمه را از اعتبار وی در جهت جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباطات از مشترک کم کند و بعد از این اتفاق مشترک می تواند از باقی مانده اعتبار خود استفاده نماید.


ب) هنگامی که مشترک اعتبار ریالی نداشته باشد این اپراتور می تواند بعد از اینکه اطلاع رسانی را انجام داد این خط را به صورت دوطرفه قطع کند.


همواره آخرین تراکنش مشتری مبنای این بازه سه ماهه محسوب می شود و به وی بابت هر تراکنش سه ماه زمان داده می شود.


هنگامی که مشترک تراکنشی ثبت نکرد دارنده پروانه می تواند از اعتباری وی در جهت جبران هزینه ها، کسر کند.


دارنده پروانه باید تماس با خطوط اضطراری را برای مشترکینی که در وضعیت قطع یک طرفه یا دوطرفه قرار دارند برقرار کرده ولی مجاز است سیار خدمات را برای مشترک غیرفعال کند.


در زمانیکه وضعیت خط به صورت قطع دوطرفه است دارنده پروانه موظف است که شماره مشترک را تا زمانی که امتیاز وی سلب می شود، حفظ کند.


اپراتور ها و دارندگان پروانه موظف اند که هرگونه اطلاعاتی را که مربوط به ثبت نام و یا غیرفعال کردن، قطع یک طرفه و دوطرفه و رنهایت سلب امتیاز را در قراردادی که با مشتری تنظیم می کنند، ارائه دهند.


 


منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


 

اقبال بد گوشیهای هوشمند خانواده گلکسی s21 سامسونگ

اقبال بد گوشیهای هوشمند خانواده گلکسی s21 سامسونگ


درست است که کیفیت بالای گوشی های سامسونگ و هوشمند بودن این کمپانی در احساس نیاز مردم و بازار همیشه این برند را در صدر جدول ها قرار داده است اما  وقتی مردم توان خرید نیازهای خود را نیز نداشته باشند مهم نیست که چقدر برندها خوب عمل کرده باشند چراکه مسئله ی مردم خوب یا بد بودن نیست بلکه توان ضعیف اقتصادیشان است 

عیت برخلاف انتظارات بود و فروش این محصول با وجود مشخصات فنی قدرتمند، از نسل قبلی این سری ؛ با استقبال کمتری مواجه شد.

 طبیعتا عرضه سری گلکسی اس 20 سامسونگ، در ابتدای همه گیری کرونا تاثیر اقتصادی شدیدی بر فروش این محصول داشته است و فروش پایین آن را نسبت به گلکسی اس 10 توجیه می کند، ولی مقایسه آمار فروش اس 21 در برابر دو نسل قبلی این خانواده بسیار ناامید کننده خواهد بود.

با نگاهی اجمالی به آمار فروش، می توان دریافت که گلکسی اس 21 ، بدترین میزان فروش در میان پرچمداران سامسونگ را در سال های اخیر داشته است.به نظر می رسد، تداوم همه گیری کرونا و شرایط نامساعد اقتصادی بر بازار فروش مدل های اس 21 بسیار زیاد بوده است، به طوری که قیمت ارزان تر و ظاهر زیباتر این گوشی های هوشمند نیز، نتوانست کاربران را به خرید این محصول ترغیب کند.

شرکت سامسونگ امیدوار به جبران این شرایط در ماههای آینده می باشد. طبیعتا، با توجه به رونمایی این شرکت، از پرچمداران جدید، گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3، افت تدریجی فروش سری گلکسی اس 21 امری بدیهی است.

آمار فروش سه سری اخیر از خانواده گلکسی اس در شش ماه نخست عرضه:

 

گلکسی اس 10 : 25.5 میلیون دستگاه

گلکسی اس 20 : 17 میلیون دستگاه

گلکسی اس 21 : 13.5 میلیون دستگاه

 


 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز